A A A K K K
для людей із порушенням зору
Коблівська сільська територіальна громада
Миколаївська область

Дистанційне навчання у воєнний час: чек-лист для вчителя

Дата: 21.03.2022 13:11
Кількість переглядів: 794

1. Визначте, які теми варто надолужити.

Два тижні вимушених канікул через збройну агресію РФ не могли не позначитися на освітньому процесі: на жаль, деякі теми було пропущено. Перегляньте навчальний план і визначте слабкі місця. Які з них варто закрити просто зараз, а стосовно яких можна не надто перейматися? Варто розуміти, що це не та дистанційка, до якої ми звикли впродовж двох років карантину, тож і підхід має бути більш гнучким. Не страшно, якщо ви не встигнете щось вивчити, все це можна надолужити потім.

2. Продумайте структуру уроку.

Якими будуть початок та завершення? Чи будуть вправи, які діти виконуватимуть в режимі реального часу? Чи потрібні домашні завдання? До речі, їхню доцільність варто визначити самостійно, врахувавши специфіку регіону, клас, психологічний стан учнів тощо. Зрештою, якщо заняття організоване ефективно, то можна обійтися і без регулярних домашніх завдань.

Корисна ідея: багато хто з учнів любить проєкти. Запропонуйте дітям вигадати та розробити проєкт, так чи інакше пов’язаний із теперішньою ситуацією. Наприклад, це може бути волонтерський проєкт з допомоги армії або вимушено переміщеним особам.

3. Визначте план дій на випадок повітряної тривоги.

Уроки, на жаль, можуть перериватися повітряними тривогами. Що робити в такому випадку? Так, потрібно негайно йти до укриття, це зрозуміло, але що буде із заняттями? Чи потрібно починати все заново, куди та як переносити уроки… А що робити, якщо тривога була вночі і вчителі з учнями банально не виспалися? Запитань дійсно багато. У цьому випадку розклад уроків варто обговорювати не лише на рівні школи, а й району та області. Наприклад, починати заняття варто не як звикли, о восьмій, а пізніше. Спільне обговорення цих питань із колегами допоможе виробити ефективний план дій.

4. Оберіть зручні платформи для роботи.

Це можуть бути ті платформи та сервіси, якими ви вже користувалися на дистанційці. Наприклад, Zoom і Skype – справжній маст-хев, від якого не варто відмовлятися. Також можна і варто використовувати різноманітні сервіси Google, онлайн-тести «На Урок», месенджери тощо. Важливо: обирайте ті сервіси, що чудово працюють на смартфонах або доступні ще й в режимі офлайн. Адже інтернет буває нестабільним, комп’ютери та ноутбуки банально «не тягнуть» важкі програми.

5. Дізнайтеся більше про психологічну підтримку учнів.

Зараз травмовані всі діти, винятків тут немає. Ми маємо розуміти стан дітей і допомагати їм впоратися зі складнощами. Тож варто спробувати органічно вплести в уроки прості вправи для підтримки та стабілізації психоемоційного стану школярів. До речі, багато порад, які допоможуть впоратися з цим завданням, ви знайдете в Telegram-каналі «Підтримай дитину». Також допоміжні матеріали розміщено на сайті МОН.

Корисна ідея: урок можна починати та завершувати простими дихальними вправами, що неабияк допомагають заспокоїтися та налаштуватися на роботу.

6. Підготуйтеся до складних запитань.

І не бійтеся давати на них відповіді. Діти запитуватимуть про війну, цікавитимуться вашою думкою – і це нормально. Чому почалася війна, хто винен, коли вона закінчиться, чому все настільки погано, чи варто їхати в іншу країну… Ми вже писали про те, як пояснити дітям причини війни та як обговорити із ними складні питання, тож радимо скористатися нашими порадами. І, звісно, порадитися з колегами.

Корисна ідея: додатково розробіть прості інструкції, що допоможуть дітям краще запам’ятати правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях. Для наймолодших можна зробити візуальні інструкції.

І головне – транслюйте впевненість!

Дітям зараз дуже потрібен острівець стабільності, а школа точно може ним стати!

За матеріалами сайту “НаУрок”

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора