Як слухати, щоб підтримати людину?

Дата: 01.08.2023 11:32
Кількість переглядів: 269

Фото без опису

Фото без описуЯк слухати, щоб підтримати людину

Слухання – чи не найважливіша підтримка під час комунікації.

Перш ніж давати поради, дайте людині сказати те, що вона вважає за потрібне, та уважно вислухайте. Так ви дійсно зможете зрозуміти ситуацію та потреби, допомогти заспокоїтися та запропонувати необхідну допомогу.

Нижче кілька важливих порад 👇🏻

👂Слухайте уважно

Фото без опису Щиро намагайтесь зрозуміти точку зору та почуття людини.

Фото без опису Дозвольте говорити. Не починайте говорити, поки людина не закінчить.

Фото без опису Не відволікайтеся від розмови. Спробуйте пошукати інше місце для спілкування, якщо надто галасливо.

Фото без опису Концентруйтеся на людині та тому, що вона говорить.

Повторюйте

Фото без опису Повторюйте основні ідеї та ключові слова, які людина сказала: «Ви говорите, що…».

Фото без опису Попросіть уточнити, якщо щось не зрозуміли. Наприклад, «Ви мали на увазі, що…», «Не могли б ви пояснити ще раз, будь ласка?»

Фото без описуПідсумовуйте, що зрозуміли

Фото без описуВизначте та повторіть ключові моменти, які почули. Це допоможе людині зрозуміти, що її почули, а ви переконаєтеся, що все зрозуміли правильно.

Наприклад, «З того, що ви щойно сказали, я зрозумів/-ла, що ви найбільше переживаєте стосовно (підсумуйте основні проблеми, які зазначила людина). Правильно?»

Фото без описуОпишіть почуту інформацію, а не інтерпретуйте почуття людини. НЕ робіть оціночних суджень стосовно людини чи ситуації, в якій вона опинилася.

Наприклад, НЕ можна казати: «Мабуть, Ви почуваєтесь жахливо». Під час розмови звертайте увагу не лише на свої слова, а й на мову тіла (вираз обличчя, зоровий контакт, жести, позу).

Промовляйте слова підтримки, щоб показати співпереживання: «Я розумію, про що ви говорите», «Я чую вас». А також визнавайте всі втрати чи важкі почуття, якими людина ділиться: «Мені дуже шкода чути це», «Так, це дійсно важка ситуація».

Переконайтесь, що ви говорите з повагою, відповідно до культури, віку, статі та релігійних вірувань людини. Не тисніть на неї й не змушуйте говорити, якщо вона не хоче.

📌Створено у межах Всеукраїнської програми ментального здоровʼя «Ти як?» за ініціативою Олена Зеленська та на основі розділу «Етика взаємодії у періоди стресу» «Довідника безбар’єрності».


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь