Комплексна програма соціального захисту населення «Турбота» на 2024-2028рр.
Місцева цільова програма соціального захисту населення «Турбота» на 2024-2028рр.
При розробці Програми враховувались наступні обставини:
реальна соціально-економічна ситуація сьогодення, внаслідок якої значна кількість осіб з інвалідністю, пенсіонерів, багатодітних сімей тощо опиняється в скрутному становищі;
доцільність поліпшення організаційно-правого забезпечення надання фінансової допомоги громадянам;
необхідність збереження пріоритетних напрямів соціального захисту, що дозволяють реально підтримувати життєдіяльність найбільш соціально незахищених верств населення
Програма соціального захисту населення «Турбота» на період 2024-2028 років (далі Програма) підготовлена відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», «Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту», Указу Президента України від 24.02.2022 року No 2102-ІХ «Провведення воєнного стану в Україні» «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні», «Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні», «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про увічнення Перемоги над нацизмом у Другій світовій війни 1939-1945 років», «Про поховання та похоронну справу», Постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 No99 «Про затвердження Порядку надання допомоги на поховання деяких категорій осіб виконавцю волевиявлення померлого або особі, яка зобов'язалася поховати померлого», Постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 No256 «Деякі питання використання коштів державного бюджету для виконання заходів із соціального захисту дітей, сімей, жінок та інших найбільш вразливих категорій населення» та інших законодавчо-нормативних актів, з урахуванням Наказу Міністерства здоров'я України від 10.03.2022 року No 458 «Про затвердження Мінімальних вимог щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення під час екстреного облаштування місць тимчасового перебування осіб, які вимушені покинути місця постійного проживання у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації».
І. МЕТА ПРОГРАМИ
Підвищення ефективності системи соціальної допомоги в Коблівській ТГ через посилення адресності при її наданні та шляхом включення додаткових заходів щодо соціальної підтримки громадян для забезпечення їм гідного існування, вирішення проблем матеріально-технічного, соціально-побутового, культурно-масового характеру, здійснення конкретних заходів, спрямованих на надання адресної підтримки малозабезпеченим верствам населення, надання соціально-правової та трудової реабілітації особам з обмеженими фізичними можливостями, залучення до співробітництва громадських організацій, поліпшення становища людей з різними вадами. Вирішення невідкладних питань організаційного, матеріально-технічного, медичного та соціально- побутового обслуговування громадян похилого віку та осіб з обмеженими фізичними можливостями, спільна робота в даному напрямку сільської ради, громадських організацій та сільського центру соціального центру соціального захисту населення.
Програми: надання якісних соціальних послуг учасникам війни, людям похилого віку, особам з обмеженими фізичними можливостями, громадянам, які опинилися в складних життєвих обставинах, координація дій органів виконавчої влади, громадських організацій, благодійних фондів, діяльність ЯКИХ має соціальну спрямованість, фінансова підтримка громадян, які опинилися в складних життєвих умовах та громадських організацій, які працюють у соціальній сфері.
II. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ ТА ЗАВДАННЯ:
створення умов для надання всебічної соціальної допомоги найбільш вразливим верствам населення, підвищення якості соціального обслуговування громадян, які потребують соціальних послуг; ;
забезпечення своєчасного отримання громадянами соціальних гарантій;
забезпечення соціальної підтримки ветеранів війни, праці та громадян похилого віку в тому числі одиноких громадян;
забезпечення соціальної підтримки осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю;
забезпечення соціальної підтримки сімей, які опинилися в тяжких які життєвих обставинах в тому числі сімей військовослужбовців, добровольців, знаходилися в зоні АТО та ООС, та сім'ї військовослужбовців, які загинули (померли) в зоні АТО та ООС, учасників бойових дій на території інших держав;
забезпечення соціальної підтримки громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
формування комплексної системи соціального захисту пільгової категорії населення, громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, учасників антитерористичної операції, громадян, вимушено переміщених, військовослужбовців та членів їх сімей;
підвищення якості соціального обслуговування громадян, які потребують соціальних послуг;
надання соціальної допомоги малозабезпеченим верствам населення з метою їх підтримки і профілактики можливої асоціальної поведінки;
забезпечення соціальної та матеріальної допомоги особам, які перебувають у складних життєвих обставинах;
вирішення проблем, пов'язаних з адаптацією осіб, звільнених з місць позбавлення волі, та бездомних громадян, їх реінтеграцією в суспільство;
розвиток волонтерського руху з метою надання соціальних допомог та послуг;
підтримка статутної діяльності громадських організацій, діяльність яких має соціальне спрямування;
увічнення пам'яті жертв війни, політичних репресій та депортації;
забезпечення соціальною та матеріальною допомогою вимушених переселенців зі східних областей України;
співпраця з громадським організаціям та благодійними фондами.
Здійснення відповідних заходів ґрунтується на сучасних реаліях громади. Кількість сімей, які відносяться до пільгової категорії, які потрапили у складні життєві обставини, які потребують адресної допомоги, які отримали відповідний статус (одинокої матері, малозабезпеченої родини, особи з інвалідністю, особи, які не мають права на пенсію та інші) постійно змінюється, відповідно відбуваються зміни і в Програмі.
Кількість багатодітних родин – 92.
Кількість сімей, які потрапили в складні життєві обставини – 12.
Кількість осіб, які здійснюють догляд за особою з інвалідністю І групи або особою, яка досягла 80 років - 6.
Кількість отримувачів субсидій на оплату житлово-комунальних послуг - 798 домогосподарств.
формування комплексної системи соціального захисту пільгової категорії населення, громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, учасників антитерористичної операції, громадян, вимушено переміщених зі Сходу, військовослужбовців та членів їх сімей;
підвищення якості соціального обслуговування громадян, які потребують соціальних послуг;
надання соціальної допомоги малозабезпеченим верствам населення З метою їх підтримки і профілактики можливої асоціальної поведінки;
забезпечення соціальної та матеріальної допомоги особам, які перебувають у складних життєвих обставинах
вирішення проблем, пов'язаних з адаптацією осіб, звільнених з місць позбавлення волі, та бездомних громадян, їх реінтеграцією в суспільство;
розвиток волонтерського руху з метою надання соціальних допомог і послуг;
підтримка статутної діяльності громадських організацій, діяльність яких має соціальне спрямування.
ІІІ. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ:
проживання громадян,
покращення умов які потребують соціального захисту та подолання ними складних життєвих обставин;
ефективне використання коштів сільського бюджету та зростання довіри територіальної громади до місцевої влади;
надання в повному обсязі необхідних послуг для жителів громади, які звертаються з відповідними заявами;
удосконалення механізмів адресної підтримки незахищених верств ïx населення з урахуванням матеріального стану та умов проживання;
посилення адресної адресної соціальної підтримки вразливих верств населення;
розвиток благодійництва у сфері надання різних видів соціальної допомоги та послуг соціально вразливим верствам населення.
IV. ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування Комплексної програми соціального захисту населення «Турбота» на період 2024- 2028 років здійснюватиметься в межах видатків, передбачених у рішеннях сесій Коблівської сільської ради про сільський бюджет на відповідний рік та інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України. Щорічно при формуванні сільського бюджету планується передбачати, виходячи із реальних фінансових можливостей, цільові кошти для забезпечення виконання заходів цієї Програми. В разі необхідності протягом бюджетного року рішенням сесії сільської ради затверджуються зміни щодо загального обсягу фінансування Програми. Для реалізації Програми також можливе фінансування за рахунок благодійних внесків, гуманітарної допомоги, інших джерел, не заборонених законодавством.
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ
Загальне керівництво роботою згідно Програми «Турбота» покласти на начальника відділу соціального захисту сім'ї, дітей та молоді Коблівської сільської ради.
Про хід виконання даної Програми заслуховувати щорічно на засіданнях виконавчого комітету сільської ради.
VI. ПРОГНОЗ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ТА ІНШИХ НАСЛІДКІВ ПРИЙНЯТТЯ ПРОЕКТУ РІШЕННЯ:
Прийняття рішення сприятиме:
вирішенню невідкладних питань організаційного, матеріально-технічного, медичного та соціально-побутового обслуговування громадян, які потребують соціальних послуг;
удосконаленню механізмів адресної підтримки незахищених верств населення з урахуванням матеріального стану та їх умов проживання;
розвитку благодійництва та громадської діяльності у сфері надання різних видів соціальної допомоги та послуг соціально вразливим верствам населення;
формуванню гуманного суспільства щодо членів територіальної громади, які потребують підтримки.
Сільський голова
Володимир ПАНИЧ