Як Коблівська громада покращує бізнес-середовище: підсумки участі у програмі U-LEAD
Фахівці Коблівської сільської ради взяли участь у програмі оцінювання «Бізнес-середовище територіальної громади» від U-LEAD з Європою та у травні 2025 року завершили спеціальний курс. Його мета – підвищення професійної компетентності посадових осіб місцевого самоврядування у сфері аналізу та самооцінки бізнес-середовища.
Для визначення індексу бізнес-середовища було проведено анкетування 43 респондентів:
- бізнес – 21,
- органи місцевого самоврядування – 18,
- організації сприяння бізнесу – 4.

За методикою програми індекс бізнес-середовища Коблівської громади склав 2,53 із 4 можливих. Це відповідає середньому рівню. Детально у розрізі напрямів – нижче:

Щоб підвищити індекс бізнес-середовища, громада визначила чотири пріоритетні індикатори:
- доступ до фінансових послуг та інфраструктури,
- доступ до інформації про комерційну нерухомість та земельні ділянки,
- ефективність програм сприяння бізнесу,
- робота з потребами бізнесу.
На основі цих індикаторів було сформовано індивідуальний набір інструментів, які через «дорожні карти» дають змогу забезпечити прозорість та підзвітність органів влади перед підприємцями. Для реалізації було обрано три ключові заходи: створення інвестиційної карти, проведення інвестиційного форуму та організацію стратегічної сесії.

Окрім цього, у серпні представники громади також взяли участь у навчальному візиті «Створення умов для розвитку бізнесу в територіальній громаді», відвідавши місто Кам’янець-Подільський, Староушицьку та Хотинську громади, що на Хмельниччині й Буковині.
Під час поїздки учасники:
- знайомилися з молодіжними центрами, бізнес-хабами, інвестиційними форумами та крафтовими ярмарками,
- дізнавалися історії успіху малого бізнесу – від зелених садиб до глемпінгів,
- переконалися, що навіть невеликі інвестиції можуть стати поштовхом до масштабних змін.
Коблівську громаду на візиті представляла начальниця відділу економічного розвитку та інвестицій Тетяна Ковалик.

Цей досвід довів, що навіть невеликі громади можуть бути привабливими для бізнесу та інвесторів, якщо поєднати ідеї, активність та підтримку влади.
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)








